CEM - Centre Excursionista de Montesa

• Fuente predeterminada
  • Disminuir fuente
Home

03-10-2010 VOLTA i CIM A LA SERRA DE BÈRNIA (Les Marines)

VOLTA I CIM A LA SERRA DE BÈRNIA

LES MARINES

1.128 msnm

03/10/2010

Ja teníem ganes de fer la serra de Bèrnia: eixa cresta esmolada que com una destral separa les Marines. L'havíem vista, a la llunyania, des del pic de l'Heura (vegeu la crònica dels frares de la serrella) alla pel mes de febrer d'enguany. Des de l'Heura es veu clar com Bèrnia forma part de l'alineació muntanyosa que s'endinsa en la Mediterrania pel morro de Toix. Alineació sols trencada pels estrets de les fonts de l'Algar i el Mascarat; i són aquestos estrets els que, precisament, delimiten la serra de Bèrnia..

Des de la llunyania, en l'espai i en el temps, vam dissenyar l'activitat, vam definir el dia que es duria a cap però no vam poder, ni podrem, controlar les condicions meteorològiques. Ens va eixir un dia una mica tèrbol que no ens va permetre gaudir de les meravelloses panoramiques que la serra ens pot oferir.

Tot i així amb una puntualitat quasi perfecta, encara que un poc de-sincronitzada, ens vam reunir al lloc previst i vam fer caravana fins el punt de partida: les Cases de Bèrnia.

Vam ser de la partida el grup més nombrós de totes les excursions d'enguany, llevat de la marxa del Cancer. Josep, Jordi, Juan, Quique, Fortu, Neus, Pilar, Joan, Anabel, Ernest, Emma, Neus, José Ángel, Analia, Mari Carmen, Patri i Miquel precedits i precedides per l'equip de rastrejadors-es: Quino, Lluna i Lissa a qui no li agrada eixir a la foto....

03-10-10 VOLTA I CIM A LA SERRA DE BÈRNIA

(Foto cortesia de Josep Gonzalez)

Al poc de començar ens incorporem al sender PR-CV-7 en direcció a la font de Bèrnia, camí ample i planer entre camps de conreu i cases rústiques.

A la Font de Bèrnia comença una senda més costeruda entre matolls que han crescut a després dels incendis que destruïren el bosc que dona nom a serra (segons algunes veus de Verda passa a Verdia i d'ací fins l'actual Bèrnia).

03-10-10 VOLTA I CIM A  LA SERRA DE BÈRNIA

A poc a poc anem guanyant alçada i acostant-nos als espadats que crestegen fins que en una horeta ens plantem davant del famós “forat”.

03-10-10 VOLTA I CIM A LA SERRA DE BÈRNIA

El forat esta concorregut a aquesta hora del dia i en travessar-lo fem una paradeta tot contemplant la vista panoramica que ens oferix de la Marina Baixa.

(Foto cortesia d'En Josep Gonzalez)

Ara tenim per davant una senda, sense grans desnivells però amb constants pujades i baixades, que, junt a la forta insolació d'aquesta vessant, sens fa una mica llarga. Tot i així travessem constantment runars i grans blocs de pedres.

03-10-10 VOLTA I CIM A LA SERRA DE BÈRNIA

En travessar un gran runar veiem al capdamunt de la senda com ens espera una preciosa carrasca, que ens alleuja la calor amb la seua ombra. És sens dubte un arbre monumental i emblematic d'aquesta ruta.

És precisament en aquest lloc on ens abandona Juan. Des del forat no ens ha acompanyat Quino, tot i les crides constants que li ha proferit Juan. Així les coses Juan s'en torna sobre les nostres petjades per trobar al gos.

Nosaltres, els que quedem, seguim endavant tot baixant fins una estreta canal on ix direcció avall la “cua” del sender balitzat.

03-10-10 VOLTA I CIM A LA SERRA DE BÈRNIA

La baixada a la canal és curta i seguida d'una forta pujada en ziga-zaga que ens apropa després d'un tram més planer al fortí de Bèrnia una altra de les atraccions del dia. Tot just baix del fortí es troba la font del fort amb un abeurador que fa les delícies de les gossetes assedegades.

Reunits ja tots al fortí debatem les possibilitats que tenim. Analia ho té clar i enfila tota sola la senda de baixada cap als cotxes i ens abandona. La resta ens debatem entre la pujada al cim o fer via cap al restaurant per a dinar. El grup es dividix i alguns enfilem cap al cim mentre la resta s'avança al lloc de dinar.

Cadascú pujem al nostre ritme i tot arribant a la cresta comença el vent a bufar fort.

03-10-10 VOLTA I CIM A LA SERRA DE BÈRNIA

A la cresta el vent ens porta núvols prims que avancen a gran velocitat al nostre voltant. En un moment clareja al cim, aprofitem per a immortalitzar-ho mentre ens sentim, literalment, “com si acariciarem els núvols amb les mans” tot parafrasejant Pau Alabajos.

Durant la baixada tenim tems de prendre una instantania al “passet” de la cadena.

Tot baixant podem contemplar l'abisme que ens separa de l'estret de les fonts de l'Algar i sense parar acabem la volta a la serra i ens presentem al bar restaurant Refugi Vista Bèrnia per donar compte d'una excel·lent carn a la brasa.

03-10-10 VOLTA I CIM A LA SERRA DE BÈRNIA

En arribar ens assabentem que Quino ha tornat sobre les nostres petjades i Juan l'ha trobat descansant sota el cotxe. Ben contents  i amenitzats pel “mariaxi” ferm petar la xarrada fins ben entrada la vesprada.

Crec que tots ens hem quedat encisats per la serra de Bèrnia i caldra tornar per tal de descobrir i conèixer nous racons d'aquesta serra imponent, tot i la seua modesta alçada.... Fins una altra!!!!

Comentaris
Cerca
Només usuaris registrats poden escriure comentaris!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."